גם בעיתון ישראל היום בחרו לכתוב על התובענה הייצוגית (החשובה) אותה משרדנו מנהל אל מול חברת שופרסל
post image

גם בעיתון ישראל היום בחרו לכתוב על התובענה הייצוגית (החשובה) אותה משרדנו מנהל אל מול חברת שופרסל. התובענה הייצוגית הוגשה בשם לקוחות שופרסל אשר עשו שימוש בקופונים מטעמה (בהתאם למועד הנקוב על כל קופון וקופון) אך חויבו בתשלום הגבוה מהסכום שהוצג להם לאחר הנחת הקופון.

קישור לכתבה

קישור לבקשה לאישור תובענה ייצוגית

לשיטת שופרסל, ככל ומועד האספקה של המוצרים מאוחר למועד הקופון – היא אינה מעניקה את הנחת הקופון. הסברנו לבית המשפט כי התנהלות זו מוקשית מכמה סיבות: ראשית, הדבר סותר את התוקף הנקוב על כל קופון וקופון ואף אינו עולה בקנה אחד עם פרסומי שופרסל. שנית, אין היגיון שלא לתת את ההנחה ככל והמוצר קיים במלאי, קל וחומר כאשר הקופון קיבל תוקף בהתאם למועד הנקוב עליו ולאחר שההנחה על המוצר כבר הוצגה ללקוח.

בנוסף, אין גילוי נאות לדברים וניתן לבצע הזמנה באתר ללא צפיה בסייג (תוך שצירפנו לבית המשפט תלונות של צרכנים שונים שהוטעו באותה הדרך). אף המועצה לצרכנות מציינת בבקשתה להצטרף להליך המשפטי כי הגיעו לידיה תלונות בנידון המלמדות כי הצרכנים אינם מודעים לסייג, וכי התנהלות שופרסל מנוגדת לחוק.

מעבר לכך, טענות שופרסל אודות "הכרחיים תפעוליים" כבר הועלו בעבר על ידה במסגרת תביעה ייצוגית אחרת – ת"צ 53111-07-12 נחום ואח' נ' שופרסל בע"מ (להלן: "עניין נחום") וכבר נקבע והוסכם עליה כי יש לתקן את אתר האינטרנט שלה בכל מקרה על מנת למנוע הטעיות, תוך גילוי לצרכן שהמבצע פג ומתן אפשרות לבטל את המוצר.

אנו תקווה כי ההליך המשפטי יביא לפיצוי ותיקון נהלים במטרה למנוע הטעיית צרכנים בעתיד.

עורך דין תביעה ייצוגית

למשרד עו"ד יוסף בן-דוד ניסיון רב בתחום התובענות הייצוגיות. המשרד לוקח חלק בתיקים מורכבים וגדולים, בתחומי משפט מגוונים, ובכלל כך מנהל תובענות ייצוגיות בתחום דיני הפרטיות, דיני הגנת הצרכן, קניין וכיו"ב.

יוסף בן-דוד, משרד עורכי דין טיפל וייצג בהצלחה במספר תביעות ייצוגיות אשר הובילו לפיצוי כספי בשווי מיליוני שקלים לטובתחברי הקבוצה, תיקון נהלים במטרה למנוע מקרים דומים בעתיד, וביצוע תרומות כספיות.

* הסקירה המובאת לעיל אינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינה מתיימרת להקיף את מכלול הסוגיות המשפטיות והמנהלתיות בנושא, ובהתאם למצוין גם בתקנון המשרד.