גם ב-ICE בחרו לכתוב על התביעה הייצוגית החשובה אותה משרדנו מנהל אל מול חברת שופרסל
post image

גם ב-ICE בחרו לכתוב על ההליך המשפטי החשוב אותו משרדנו מנהל אל מול חברת שופרסל (כתבה מיום 16.2.2022). לאחרונה הגישה המועצה הישראלית לצרכנות בקשה להצטרף להליך במעמד של ידיד בית המשפט.

קישור לכתבה

קישור לבקשה לאישור תביעה ייצוגית

מתוך הכתבה:
"התובענה העוסקת בהטעיית צרכנים באתר שופרסל אונליין במימוש קופונים אישיים בדרך להתרחב, כאשר המועצה לצרכנות ביקשה להצטרף גם היא לתביעה. במועצה לצרכנות התקבלו תלונות צרכנים שרכשו באתר שופרסל אונליין. בתלונות נמסר כי הצרכנים מימשו קופונים שהוצעו להם במהלך הקניה באתר, אולם כשהגיעו המוצרים והחשבון, הופתעו לגלות כי הם נדרשו לשלם את המחיר המלא ללא ההנחות שהובטחו, בטענה כי תאריך המשלוח היה לאחר פקיעת תוקף הקופונים.

"הדבר חמור שבעתיים, מאחר ובחלק גדול מהמקרים, הצרכנים שביקשו לממש הקופונים, נאלצו להגדיל הקניה כדי לקבל ההנחה. משבוטלה ההנחה בעקבות פקיעת הקופון, לא הופחתו מספר המוצרים. לאור העובדה שבעבר הוגשו נגד שופרסל תובענות ייצוגיות נוספות בעילות דומות, המועצה רואה בחומרה התנהלות מפרה זו, המעלה החשש שמדובר במדיניות שיטתית מפרת חוק הפוגעת בציבור הצרכנים בישראל".

בתובענה נטען כי אין באתר גילוי נאות וברור דיו, לפני ביצוע המשלוח שבמקרה שמועד הקופון יפקע במועד אספקת המוצרים, הצרכן יידרש לשלם את מחירו המלא של המוצר, מבלי שניתנת לו אפשרות חרטה או ביטול להזמנה. כמו כן הצרכן לא ישראל אם ברצונו להפחית את מספר המוצרים שהגדיל צורך קבלת ההנחה שבקופון.

לעמדת המועצה, שיווק קופוני הנחה ברי תוקף, המותנים בכמות מינימום של רכישת המוצר, ואספקתם כשהקופונים כבר לא בתוקף, בלי אזהרת הצרכן, מהווה הטעיה גסה של הצרכנים. על שופרסל להזהיר את הצרכן, אחרי שסימן את מועד האספקה הנוח לו, ולפני ביצוע התשלום, כי הקופון לא יהא בתוקף, ויצטרך לשלם את מחירו המלא של המוצר, ואת כל הכמות שרכש כדי לקבל ההנחה, לדברי המועצה: "פעילות שופרסל מהווה הטעיה גסה של ציבור הצרכנים שנאלצים לשלם את המחיר המלא של כל המוצרים שנרכשו, ללא הנחת הקופון, וללא ידיעתם כלל".

עוד נמסר: "התנהלות שופרסל מעלה חשש להפרת הוראות חוק הגנת הצרכן תשמ"א – 1981, והיא חמורה במיוחד לאור התחייבותה במסגרת הסכם פשרה בתובענה ייצוגית קודמת שהוגשה לפני כ – 10 שנים ת"צ 53111-07-12 נחום נ' שופרסל בע"מ, להוסיף חלון צץ pop up)) שיופיע לאחר בחירת מועד המשלוח, שיתריע בפני הצרכן באפן ברור כי קיימים בסל ההזמנה שלו מוצרים במבצע שתוקפם מסתיים לפני מועד האספקה.

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי תישמר בידי הצרכן הברירה אם עדיין להזמין את המוצר (שקופון ההנחה עליו כבר לא בתוקף) או לבטל את ההזמנה. למרות זאת, במקום אזהרה בחלון קופץ, שופרסל מציינת באותיות קטנות, בתחתית עמוד התשלום באתר ובתקנון, כי "הטבות קופונים / שוברים אישיים לא נשמרות והן יוחלו בתנאי שהקופונים / שוברים בתוקף ביום האספקה". חשוב לציין שחלק מהתלונות שהתקבלו במועצה טופלו בהצלחה לאחר ששופרסל החזירה למתלוננים את ההפרש בין מחיר הסל בעת ההזמנה, למחיר הסל בעת המשלוח".

עופר פיינשטיין, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "ריבוי התלונות מעיד שהצרכנים כלל לא מודעים לאזהרה שבאתר החברה. בדיקת המועצה באתר שופרסל העלתה כי על אף התלונות הרבות שהועברו אליה ועל אף הגשת התובענה הייצוגית בסוף שנת 2020, שופרסל ממשיכה בהתנהלותה הפסולה כאשר היא מודעת לכך שמדיניות זו מטעה את לקוחותיה. בנסיבות אלה, החליטה המועצה לבקש להצטרף להליך על מנת להביא למיגור
התופעה והפגיעה בציבור".

עורך דין תביעה ייצוגית

לעו"ד יוסף בן-דוד ניסיון רב בתביעות ייצוגיות, במגוון נושאים, תוך לקיחת חלק בתיקים גדולים ומורכבים. המשרד מטפל בתובענות ייצוגיות בתחומי הגנת הצרכן; דיני ביטוח; ספאם; מפגעים סביבתיים; דיני פרטיות ונושאים חשובים נוספים.

עורך דין תביעה ייצוגית. עו"ד בן-דוד, עורך דין תביעה ייצוגית, עבד בעברו באחד ממשרדי הליטיגציה המובילים בישראל וצבר ניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות ייצוגיות מגוונות, וטיפל בהצלחה רבה בתביעות ייצוגיות שהניבו פיצויים בשווי מיליוני שקלים.

* הסקירה המובאת לעיל אינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינה מתיימרת להקיף את מכלול הסוגיות המשפטיות והמנהלתיות בנושא, ובהתאם לבתקנון המשרד.