הצלחה בערעור לבית המשפט המחוזי בת"א
post image

במסגרת בקשה לרשות ערעור שהוגשה על-ידי משרדנו, נסובה מחלוקת בין לקוח המשרד לבין חברת השכרת רכב, אשר נידונה לפני בית המשפט השלום בתל אביב.

פסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט השלום בתל-אביב היה רצוף שבע (7) שגיאות עובדתיות אשר פגעו בתחושת הצדק והעלו חשש אמיתי כי העובדות בבסיס פסק דינו של בית המשפט השלום מתייחסות לתיק משפטי אחר, השונה מהתיק המשפטי בעניין הצדדים הרלוונטיים.

במסגרת בקשת רשות ערעור שהוגשה על-ידי משרדנו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב (רע"א 63529-5-19), נטען כי העובדה כי קיימות שגיאות עובדתיות רבות מובילות לתוצאה כי ראוי לבטל את פסק הדין ולא להשאירו על כנו.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בפסק דינו מיום 11.8.2019, הבין את החשש מעיוות דין, קיבל את הבקשה לרשות ערעור, דן בבקשת רשות הערעור כבערעור (בהתאם לתקנה 410 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984), קיבל את הערעור והורה על ביטול פסק הדין, תוך חיוב הצד שכנגד (אשר התנגד לביטול פסק הדין) בהוצאות משפט.

סיכויי הצלחה בערעור אינם גבוהים. על המערער לעבור מספר משוכות בטרם יידון בית המשפט של ערעור בענייננו. בחינת פסק הדין לצורך הגשת ערעור מצריכה עבודה רבה, תוך בחינה מדוקדקת של פסק הדין (עליו מבקשים לערער), גיבוש טענות מרכזיות; ובחינת סיכויים אל מול סיכונים בהגשת הערעור. גם אם מתקבל פסק דין לרעתכם, לא תמיד מדובר בסוף הדרך.

* הסקירה המובאת לעיל אינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינה מתיימרת להקיף את מכלול הסוגיות המשפטיות והמנהלתיות בנושא, ובהתאם למצוין גם בתקנון המשרד.

** למשרד עו"ד יוסף בן-דוד ניסיון רב במתן ייצוג וליווי משפטי בסכסוכים אזרחיים ומסחריים מגוונים.