הצלחה נוספת בעתירה מינהלית נגד משרד הבריאות (היחידה לקנביס רפואי)
post image

בעקבות עתירה מינהלית, אשר הוגשה וטופלה על-ידי משרדנו, קיבלה היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר) את בקשת העותר להחלפת ספק קנביס רפואי והנפיקה לעותר רישיון עדכני לשימוש ואחזקה בקנביס רפואי [ראה: עת"מ 3411-06-19].

העתירה המינהלית הוגשה לאחר שהיחידה לקנביס רפואי (יק"ר) התעלמה מפניות רבות של העותר, הן בכתב והן בע"פ, ותוך שבינתיים העותר נשאר ללא טיפול רפואי מתאים. רק לאחר הגשת העתירה התגלה כי בעקבות תקלה אצל יק"ר, בקשות העותר ופניותיו לא טופלו כלל. יק"ר הודתה במחדלה בפני בית המשפט והנפיקה לעותר את הרישיון המבוקש.

בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים ציין בהחלטתו מיום 11.8.2019 את ה"תקלה" שהתרחשה אצל יק"ר ופסק לזכות לקוח המשרד (העותר) החזר הוצאות משפטיות (נוסף על החזר אגרת בית המשפט).

אין חולק כיום על חשיבות הטיפול, מקרים המתאימים, בקנביס רפואי. גם משרד הבריאות "מכיר בכך שסם הקנאביס, במקרים המתאימים, מקל על חולים באופן משמעותי ומהווה פתרון טוב יותר מאשר תרופות הקיימות בשוק להן השפעות שליליות ותופעות לוואי רבות" [ראה: בג"ץ 4036/10 תיקון עולם בע"מ נ' משרד הבריאות (פורסם בנבו, 28.10.2010)].

בעניין תיקון עולם הנ"ל גם ציין בית המשפט כי: "לצמח הקנאביס יתרונות בהקלה על סבלם של חולים במחלות קשות".

חולים רבים הוכרו כמתאימים לקבל טיפול בקנביס רפואי לאור מצבם הרפואי, בין אם מדובר על נזקים נפשיים או פיזיים. שאלת ההתאמה לקבלת טיפול באמצעות קנביס רפואי נקבעת, על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות או רופא אשר הוסמך על ידו בכתב להעניק רישיונות לשימוש בקנביס רפואי למטרות רפואיות.

לאור הרפורמות האחרונות אצל יק"ר, יש לקוות כי זמני ההמתנה לקבלת רישיון או חידוש רישיון יקוצרו בצורה ניכרת.

* הסקירה המובאת לעיל אינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינה מתיימרת להקיף את מכלול הסוגיות המשפטיות והמנהלתיות בנושא, ובהתאם למצוין גם בתקנון המשרד.

** למשרד עו"ד יוסף בן-דוד ניסיון בטיפול בעניינים משפטיים אל מול היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר). המשרד מייצג ומלווה את לקוחותיו אל מול יק"ר, תוך מתן ייעוץ וליווי משפטי מתאים.